Jakie są objawy uszkodzonej skrzyni biegów

Objawy uszkodzenia skrzyni biegów mogą mieć różny charakter i występować w różnym nasileniu. Powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy podczas włączania trybu jazdy przykładowo z pozycji parkingu na tryb jazdy do przodu następuje to płynnie, czy też słychać niepokojące stuknięcie wraz z odczuwalnym szarpnięciem.

Podczas samej jazdy w momencie, gdy skrzynia automatycznie zmienia kolejne przełożenia również powinno odbywać się to w sposób płynny bez szarpnięć. Jednym z objawów uszkodzonej skrzyni biegów jest również pozorna utrata mocy objawiająca się tym, że kierowca dodając gaz odczuwa jedynie zwiększenie obrotów silnika, które nie mają przełożenia w proporcjonalnym przyroście prędkości samochodu.

Niepokojące powinny być również jakiekolwiek wycieki oleju objawiające się plamami pod samochodem na nawierzchni. Inne charakterystyczny objaw to brak możliwości jazdy z wykorzystaniem wszystkich biegów, przykładowo skrzynia w trakcie jazdy przerzuca przełożenie z biegu pierwszego od razu na trzeci, co oczywiście może odbywać się w różnych konfiguracjach.

W skrajnym przypadku możemy zaobserwować całkowity brak możliwości jazdy, co może mieć charakter ciągły, czy też może objawiać się jedynie przy nagrzanej skrzyni po dłuższej jeździe. Innym charakterystycznym objawem uszkodzonej skrzyni biegów, których nie wiąże się bezpośrednio z nią to falowanie obrotów. W tym przypadku winny jest tak zwany konwerter, czyli sprzęgło hydrokinetyczne, które nie przenosi w sposób prawidłowy momentu obrotowego z silnika na skrzynię. W przypadku dostrzeżenia jakichkolwiek niepokojących objawów najlepszym rozwiązaniem jest zawsze wizyta w warsztacie i wykonanie diagnostyki w omawianym zakresie.

Jeżeli okaże się, że naprawa i regeneracja automatycznej skrzyni biegów będzie konieczna zachęcamy do kontaktu z nami pod podanym na stronie numerem telefonu w celu poznania szczegółów naszej propozycji.

Objawy uszkodzonej skrzyni biegów:

  • Wyświetlenie kontrolki na desce rozdzielczej
  • Szarpnięcia podczas jazdy w chwili zmiany przełożenia przez skrzynię
  • Falowanie obrotów podczas jazdy lub postoju
  • Pojawiające się wycieki oleju ze skrzyni
  • Stuki i szarpanie w momencie włączania trybu jazdy
  • Brak możliwości jazdy po wybraniu trybu jazdy
  • Utrata mocy przez samochód